Gratorama Online Casino Recension - Faq

Age Limit
Gratorama
Gratorama is not available in your country. Please try:
InsÀttningsmetoder
MasterCardNetellerPaysafe CardSkrillVisa
Trusted by
Curacao

Faq

Vi har samlat svar pÄ de vanligaste frÄgorna om Gratorama i vÄr FAQ.

Hur kan jag aktivera cookies?

Varje casino anvÀnder cookies för att hjÀlpa dem att ge dig bÀttre service genom att anpassa ditt besök. Cookies anvÀnds inte för att lagra din personliga information. Casinot anvÀnder cookies för att hÄlla reda pÄ ditt inloggningstillstÄnd precis som en försiktighetsÄtgÀrd för att skydda din integritet. SÄ hÀr kan du aktivera cookies beroende pÄ webblÀsaren du anvÀnder. Om du anvÀnder Internet Explorer 8.x ska du göra följande:

  • Klicka pĂ„ verktygsmenyn
  • VĂ€lj internetalternativ i menyn
  • Klicka pĂ„ fliken Sekretess
  • Klicka pĂ„ knappen Standard
  • Flytta reglaget sĂ„ att det Ă€r pĂ„ en av nivĂ„erna under Medium High
  • Klicka pĂ„ OK för att spara Ă€ndringar

Om du anvÀnder Internet Explorer 6.x och 7.x ska du göra följande:

  • Klicka pĂ„ Verktyg lĂ€ngst upp i fönstret
  • VĂ€lj Internetalternativ
  • Klicka pĂ„ fliken Sekretess
  • Klicka pĂ„ knappen Avancerad, som ska vara i mitten av skĂ€rmen Sekretessflik
  • Markera "ÅsidosĂ€tt automatisk hantering av kakor"
  • Acceptera cookies frĂ„n första och tredje part
  • Markera "TillĂ„t alltid sessionskakor"
  • Klicka pĂ„ OK och starta om din webblĂ€sare

Om du anvÀnder Mozilla Firefox bör du göra följande:

  • VĂ€lj Verktyg / Alternativ pĂ„ huvudmenyn
  • VĂ€lj integritet frĂ„n vĂ€nsterpanelen
  • Utöka Cookies-alternativen till höger
  • VĂ€lj "Aktivera kakor"
  • VĂ€lj "Endast för den ursprungliga webbplatsen"

Om du anvÀnder Opera 7+ bör du göra följande:

  • VĂ€lj InstĂ€llningar pĂ„ Arkiv-menyn
  • Klicka pĂ„ sekretesskategorin
  • Markera Aktivera kakor
  • VĂ€lj "Acceptera alla cookies automatiskt" frĂ„n listrutan

Om du anvÀnder Safari bör du göra följande:

  • VĂ€lj InstĂ€llningar pĂ„ Safari-menyn
  • Klicka pĂ„ sĂ€kerhetsikonen
  • I markeringsrutan "Acceptera kakor" vĂ€ljer du alltid eller endast frĂ„n webbplatser du navigerar till

Vad hÀnder om jag kopplas bort medan jag fortfarande spelar?

Casinos system Àr utformat pÄ ett sÀtt som skyddar spelare frÄn oberÀttigade förluster. Om du placerar en insats och du trycker pÄ Spela nu men upplever ett tekniskt fel spelas omgÄngen automatiskt av systemet. NÀr du Äterupptar internetanslutningen kan du logga in pÄ ditt konto och se resultatet av din insats nÀr du klickar pÄ knappen 'Spelhistorik'.

Jag kan inte ange symbolen "i" i e-postfÀltet. Vad ska jag göra?

NÀr du vill anvÀnda @ -tecknet mÄste du anvÀnda en viss tangentkombination beroende pÄ ditt tangentbordssprÄk.

  • Om du har ett amerikanskt tangentbord, tryck pĂ„ 'Skift' och sedan pĂ„ '2'.
  • Om du har ett fransk tangentbord trycker du pĂ„ 'AltGr' som Ă€r den högra Alt-tangenten och sedan '0'
  • Om du har ett UK-tangentbord mĂ„ste du trycka pĂ„ 'Skift' och sedan “(citat)
  • Om du har ett tyskt tangentbord mĂ„ste du trycka pĂ„ 'AltGr', som Ă€r den högra Alt-tangenten och sedan pĂ„ 'Q'.

Jag fÄr hela tiden ett meddelande om att anvÀndarnamnet redan finns. Vad ska jag göra?

NÀr du försöker skapa ett konto och fortsÀtter att fÄ meddelandet att anvÀndarnamnet redan finns Àr det mycket möjligt att nÄgon annan klient anvÀnde samma anvÀndarnamn först. SÄ du bör försöka ange ett annat anvÀndarnamn. Det finns en annan möjlighet ocksÄ, kanske du redan har skapat ett konto och inte kommer ihÄg rÀtt lösenord för att logga in. Om sÄ Àr fallet bör du försöka ÄterstÀlla ditt lösenord.

Jag kommer inte ihÄg mina inloggningsuppgifter. Vad ska jag göra?

Det Àr möjligt att ÄterstÀlla ditt anvÀndarnamn och lösenord. För att göra det mÄste du kontakta kundsupport och de kommer att vÀgleda dig genom processen.

Jag fÄr hela tiden ett meddelande "Ogiltigt anvÀndarnamn och lösenord". Vad ska jag göra? Om du fÄr detta meddelande Àr det mycket möjligt att du försöker logga in pÄ ditt konto med felaktigt anvÀndarnamn och lösenord. Det Àr ett par saker du behöver göra i fall som detta:

  • Kontrollera om Caps-lĂ„slĂ€get Ă€r pĂ„ eller om du anvĂ€nder ett annat sprĂ„k pĂ„ tangentbordet.
  • Kontrollera om du fortfarande har e-postmeddelandet frĂ„n casinot med ditt anvĂ€ndarnamn och lösenord och försök att anvĂ€nda alternativet kopiera och klistra in.
  • GĂ„ till avsnittet "Glömt lösenord" och skicka ett nytt lösenord till dig. Om problemet fortfarande kvarstĂ„r efter att du har gjort allt som nĂ€mns ovan bör du kontakta kundsupport och lĂ„ta agenterna undersöka vad som hĂ€nder med ditt konto.

Kan jag avbryta mitt uttag och returnera pengar till mitt konto?

Ja, det Àr möjligt att avbryta ditt uttag medan status fortfarande Àr i vÀntan. Om statusen Àr godkÀnd eller avbruten Àr det ingenting du kan göra.

Hur fÄr jag Gratoramas reklammeddelanden?

Du mÄste först lÀgga till promo@gratorama.com i din adressbok eller listan över sÀkra avsÀndare. Anledningen till detta Àr att vissa Internetleverantörer blockerar e-postmeddelanden frÄn avsÀndare vars e-postadresser inte finns i mottagarens lista. För att göra det mÄste du följa dessa steg: För Live / Hotmail / MSN gör du följande saker:

  • Logga in pĂ„ din e-post och klicka pĂ„ Alternativ lĂ€ngst upp till höger pĂ„ skĂ€rmen. En rullgardinsmeny visas och du bör klicka pĂ„ 'Fler alternativ'.
  • Klicka pĂ„ "SĂ€kra och blockerade avsĂ€ndare" under avsnittet "SkrĂ€ppost".
  • Klicka pĂ„ "Safe Senders" och skriv promo@gratorama.com i avsĂ€ndaren eller domĂ€nen för att markera som safe "och klicka pĂ„" add to list " Om du anvĂ€nder Microsoft Outlook ska du göra följande:
  • Klicka pĂ„ "File" -menyn högst upp pĂ„ skĂ€rmen och klicka sedan pĂ„ "New" och "Contact".
  • Skriv in promo@gratorama.com i e-postrutan och "Spara och stĂ€ng" Om du anvĂ€nder Mozilla Thunderbird bör du göra följande:
  • Klicka pĂ„ "File" -menyn och klicka sedan pĂ„ "New" och "Address Book Card"
  • Skriv promo@gratorama.com i e-postrutan och klicka pĂ„ Ok. Om du anvĂ€nder Gmail ska du göra följande:
  • Klicka pĂ„ Kontakter pĂ„ vĂ€nster sida av valfri sida.
  • Klicka pĂ„ knappen Ny kontakt i det övre vĂ€nstra hörnet av kontakthanteraren.
  • Skriv in promo@gratorama.com i e-postrutan och klicka pĂ„ Spara. Om du anvĂ€nder Yahoo Mail den klassiska versionen, bör du göra följande:
  • GĂ„ till nĂ„gon Gratorama-e-post.
  • Klicka pĂ„ lĂ€nken "LĂ€gg till adressbok"
  • Skriv in promo@gratorama.com Om du anvĂ€nder Yahoo Mail den nyare versionen, bör du göra följande:
  • Klicka pĂ„ lĂ€nken LĂ€gg till bredvid 'Kontakter'
  • Ett litet fönster visas dĂ€r du behöver skriva in promo@gratorama.com i rutan "e-post".
  • Klicka pĂ„ "Spara"

Om du anvÀnder AOL bör du göra följande:

  • Klicka pĂ„ "Kontakter" i den vĂ€nstra fĂ€ltet
  • Klicka pĂ„ "Ny" bredvid sökrutan högst upp och klicka pĂ„ "Ny kontakt"
  • Skriv in promo@gratorama.com i rutan "E-post 1".

Är det möjligt att Ă€ndra min e-postadress?

Ja, du kan uppdatera din nya e-postadress mycket enkelt. VĂ€lj Ändra e-post frĂ„n menyn och skriv in följande information:

  • Nuvarande lösenord
  • Ny Email Adress
  • BekrĂ€fta ny e-postadress
  • Klicka pĂ„ Ändra NĂ€r du har fyllt i all information ser du ett meddelande 'E-post har Ă€ndrats'. Om du inte fĂ„r e-postmeddelandet bör du kontrollera din skrĂ€ppostmapp.

Är det möjligt att Ă€ndra mitt lösenord?

Ja, du kan Ă€ndra ditt lösenord nĂ€r du vill. I sjĂ€lva verket rekommenderar vi att du Ă€ndrar ditt lösenord dĂ„ och dĂ„ bara för din egen sĂ€kerhet. VĂ€lj Ändra lösenord pĂ„ menyn och skriv in följande information:

  • Ditt gamla lösenord
  • Ditt nya lösenord
  • BekrĂ€fta nytt lösenord
  • Klicka pĂ„ Ändra NĂ€r du fyller i all information ska du fĂ„ ett meddelande 'Lösenord har Ă€ndrats'

Hur kan jag chatta med support?

Varje gÄng du vill prata med kundagenterna mÄste du klicka pÄ 'Chat' -knappen sÄ ser du ett chattfönster öppnas. Om det inte öppnas mÄste du se till att din popup-blockerare inte blockerar den. Den goda nyheten Àr att du fortfarande kan fortsÀtta spela medan du samtalar med en supportrepresentant. Om de av nÄgon anledning Àr upptagna med att prata med andra klienter kan du lÀmna ditt e-postmeddelande eller telefonnummer och de kommer att kontakta dig sÄ snart som möjligt.

Hur kan jag göra ansprÄk pÄ bonusen pÄ 7 $ utan insÀttning?

Bonusen utan insÀttning Àr tillgÀnglig första gÄngen du registrerar dig för ett konto hos Gratorama.

Vad Àr "Comp Points"?

Komp poÀng Àr bara en liten belöning som du fÄr frÄn casinot varje gÄng du spelar. För varje $ 10 du satsar fÄr du 1 komp poÀng och det Àr inte viktigt om du spelar med bonuspengar eller dina riktiga pengar. NÀr du skaffar dig 100 komp poÀng löser du in dem vid kassan och du kan senare anvÀnda dem för att satsa pÄ alla spel.

Vad anvÀnds Autoplay för?

Under knappen Spela nu ser du Auto-knappen och nÀr du klickar pÄ den öppnar du Autoplay-rutan. HÀr kan du vÀlja antalet spel du vill spela genom att klicka pÄ en av knapparna och systemet börjar spela nÀr du klickar pÄ ett nummer. Du kan stoppa autoplay nÀr du vill och du behöver inte vÀnta tills det Àr slut. Klicka bara pÄ "Stopp" -knappen sÄ kommer autoplayen att stanna efter spelets slut. Autoplay-funktionen har ocksÄ nÄgra avancerade instÀllningar. NÀr du anvÀnder de avancerade instÀllningarna instruerar du spelet att stoppa i en av följande situationer:

  • "Vilket spel som vunns" - Om du vĂ€ljer det hĂ€r alternativet kommer spelet att sluta nĂ€r du vinner, oavsett om priset vann.
  • "Enkel vinst överstiger" - Om du vĂ€ljer det hĂ€r alternativet kommer autoplayen att stoppas nĂ€r du vinner ett pris som Ă€r högre Ă€n ett visst belopp. Du Ă€r den som bestĂ€mmer det beloppet i förvĂ€g.
  • 'Balans minskade med' - Om du vĂ€ljer det hĂ€r alternativet kommer autoplayet att stoppas om ditt saldo minskar med ett visst belopp. Det Ă€r du som bestĂ€mmer beloppet.
  • 'Balans ökat med' - Om du vĂ€ljer det hĂ€r alternativet kommer autoplayet att stanna om ditt saldo ökar med ett visst belopp. Du Ă€r den som kommer att bestĂ€mma det beloppet.

Kan jag hitta alla insÀttningar som jag har gjort tidigare?

Ja, du kan kontrollera alla insÀttningar du gjort genom transaktionshistoriken.

Kan jag kontrollera statusen för mitt uttag?

Ja, du kan kontrollera statusen för din uttagningsbegÀran genom transaktionshistoriken. Om statusen för din uttrÀde fortfarande Àr "VÀntar" kan du avbryta uttrÀdet om du vill.

Hur behÄller casinot mina dokument nÀr jag laddar upp dem?

Det finns inget att oroa sig hÀr. NÀr casinot har tagit emot dina dokument lagras de elektroniskt i en sÀker miljö med begrÀnsad Ätkomst.

Hur kan jag skicka dokument till casinot?

Du kan skicka alla nödvÀndiga dokument pÄ följande e-postadress: accounting@gratorama.com. Vi rekommenderar att du skickar kopior av hög kvalitet sÄ att casinot kan verifiera dina uppgifter utan onödiga förseningar.

Vilka typer av dokument behöver jag skicka?

Casinot kan krÀva att du skickar nÄgra eller alla av följande dokument:

  • Kopia av ett foto-ID - Detta inkluderar en kopia av ditt pass, körkort eller ditt nationella ID-kort. NĂ€r du skickar en kopia, se till att alla detaljer Ă€r synliga i dokumentet.
  • Kopia av ditt kreditkort - Du mĂ„ste skicka en kopia av fram- och baksidan av det kreditkort du anvĂ€nde för att betala. För din egen sĂ€kerhet rekommenderar vi att du blockerar de Ă„tta mellannumren pĂ„ kortets framsida och den 3-siffriga sĂ€kerhetskoden pĂ„ kortets baksida.
  • Bevis pĂ„ adress - För att skicka bevis pĂ„ din adress kan du skicka en kopia av en verktygsrĂ€kning eller ett kreditkortsöverskrift. Detta bör vara ett nyligen dokument dĂ€r ditt namn och adress ingĂ„r. Om du skickar ett kreditkortsöverskridande, rekommenderar vi att du blockerar de Ă„tta mellannumren pĂ„ kreditkortet.
Total score8.0
Fördelar
+ Skrap lotter

Snabba casinofakta

Year foundedYear founded: 2008
AffiliateprogramAffiliateprogram (1)
NetoPartners
BonusarBonusar (5)
InsÀttningsmetoderInsÀttningsmetoder (9)
Cashlib
Coinspaid
JetonMasterCard
Neosurf
NetellerPaysafecardSkrillVisa
LicenserLicenser (1)
LĂ€nderLĂ€nder (18)
Brasilien
Chile
DanmarkFinland
Irland
Italien
Japan
Kanada
Mexico
Peru
Portugal
RumÀnien
Schweiz
Slovakien
Slovenien
Sydafrika
Tjeckien
Österrike
SoftwareSoftware (2)
Leander Games
iSoftBet
SpelSpel (2)
SprÄkSprÄk (13)
Engelska
Finska
Franska
HollÀndska
Italienska
Japanska
Norska
Portugisiska
Ryska
Svenska
Thai
Tjeckiska
Tyska
SupporttyperSupporttyper (2)
ValutorValutor (11)
Brasilianska reals
Chilenska pesos
Euro
Japanska Yen
Kanadensiska dollar
Mexikanska pesos
Norska kronor
Peruanska nuevos sulor
Sydafrikanska rand
ThailÀndska baht
US dollar