Som ett svar på det växande behovet hos filippinska kunder och företag av alternativa betalningskanaler för kontanter, grundare och VD, etablerade Robertson "Dick" Chiang Dragonpay 2010. Genom att göra det försåg Chiang Filippinernas konsumenter med fler sätt att betala. Med sitt huvudkontor beläget i staden Makati ger Dragonpay handlare, återförsäljare, företag och kunder möjlighet att skicka och acceptera olika betalningsmetoder genom en säker digital plattform - och etablerar sig som en one-stop-shop betalningsport. Dess breda utbud av pålitliga och stödda kanaler inkluderar GCash, mobilbetalningar, PayMaya, Cash Express, stora banker som BDO Network Bank, BI och UnionBank. Utöver dessa kanaler stöder Dragonpay till och med kanaler som fysiska fysiska butiker, inklusive remitteringscenter, betalningscentraler och bankomater. Genom att vara värd för ytterligare funktioner som främjar alternativa och progressiva sätt att ta emot och skicka pengar anses Dragonpay vara en högteknologisk betalningslösning, utvecklad för flerkanalsintegration och friktionsfri betalningshantering.
Med nästan 13 års erfarenhet och över 11 miljoner kunder under sitt bälte, har denna betalningslösning åstadkommit över 130 miljoner pengaöverföringar hittills. Dragonpay är utan tvekan en av de största och mest tillgängliga, bekväma och pålitliga betalningsmetoderna som de filippinska öarna har sett under det senaste decenniet – med många möjligheter till tillväxt och expansion genom att introducera filippinare med fler sätt att betala.