Tunderkick fortsätter med sin utveckling på Crystal Quest-serien, och nu planerar de att lansera en annan serie som heter Arcane Tower efter ett spel som heter Deep Jungle. Denna uppföljare, med avsikt att slå ett magiskt torn, har samma huvudperson, Gemma. Det lägger till den vanliga utmärkta grafiken och slutar med en enorm potential men också stor volatilitet och underhållning som det första spelet.
Den här nya spel är öronmärkt för att lanseras den 9 december 2020. Här kommer vi att lyfta fram de viktigaste aspekterna av spelen som man kan se fram emot.
Förutse detta spår att ha hög volatilitet, men för de flesta kommer det att vara extremt lukrativt, och bara för en handfull skulle det vara farligt. Men RTP är bra, 96,17%, ganska mycket vad du skulle förutsäga.
Arcane Tower erbjuder ett brett utbud av insatser per snurr, och den matematiska modellen genererar jämförbar statistik som tidigare, men det har skett en liten förbättring i alla, exklusive potential. RTP har sett en förbättring från 96,14 procent till 96,17 procent den här gången medan Gemma förblir lika extremt oförutsägbar som tidigare, kanske ännu mer tekniskt sett, men inte tillräckligt för att göra en signifikant skillnad.
Laviner kommer att vara bekanta för de flesta spelare. De kallas kaskadhjul i andra slots, bland olika andra namn. De kommer att kretsa kring eliminering av vinnande symboler och låta andra komma i tillgängliga positioner. Detta kan leda till nya vågor av vinster och en fortsättning av lavinerna, allt i ett enda betalt snurr som bara kan fortsätta leverera nya kombinationer på detta sätt.
I det ögonblicket som startskärmen laddas upp, uppstår misstankar att det nästan liknar det första spelet med ett gratissnurr och en oändlig multiplikator. Du byter därifrån till spelutrymmet där installationen är väldigt Thunderkick, vilket betyder ett 6x4-rutnät, med 4096 sätt att vinna möjligheter, samma som tidigare.
Länkade hjul, där upp till 6 intilliggande hjul synkroniseras vid en första snurrning, är ett slumpmässigt extra. Varje länkad rull blir identiskt en klon av varandra. Mitt i en lavin-kedja finns det inte detta attribut.
Spridningen, som ger 12 gratissnurr med 3 på rullarna, är den lite tråkiga skattkista-ikonen. Varje två belönar tre extra gratissnurr under funktionen i vyn, och varje spridning efter två lägger till 2 snurr vardera utan att begränsa hur många som kommer att bli.
Visionen ser inte ut som ett Arcane Tower först. Skärmen är inramad av några gamla träd, ljus och böcker, men ett torn kan ses på avstånd när symboler faller in på varje snurr eller exploderas från nätet med lavin-komponenten. Arcane Tower har inget på Deep Jungle begreppsmässigt.
Crystal Quest: Arcane Tower visar Gemma som huvudperson, och visar ett magiskt temaspel, det slag du kan förvänta dig från ett fantasyuniversum. Innehållet är bra, men det skiljer sig inte från andra platser som adresserar liknande historier. Det är en animerad mall. Detta inkluderar förenklade W-galna ikoner, Treasure Chest-spridare, Red Wizards, en Crystal Hero, plus 6 violetta, blå, röda, gröna, kricka och gula färgade kristaller för ikonerna.
Betraktad som en fullfjädrad titel är denna Thunderkick-tillgång i Crystal Quest: Arcane Tower ännu mer högkvalitativ, mycket tillgänglig. Det har det självsäkra, animerade utseendet att studion gör det riktigt bra, förstärkt av smidig grafik, och när ikoner kraschar i position, eller vinnare spränger ut ur ramen, glädjande knaprande ljudeffekter.
När de spelar av varandra är funktionerna också fantastiska och bidrar till vad som kan vara ett spännande klimax. Kort sagt, om du vill ha en avfyrad spelautomat som spelare skulle Crystal Quest: Arcane Tower utan tvekan vara perfekt för dig.