Nyheter

May 1, 2022

Vanliga spelares klagomål om onlinekasinon

Viktor Johansson
WriterViktor JohanssonWriter
ResearcherPriya PatelResearcher

Att spela kasino på nätet är för det mesta väldigt roligt. De bästa online casinon är snygga, erbjuder enorma bonusar och är säkra att spela på. Tills förseningar och tekniska problem börjar slå in. Tro det eller ej,  vissa online casinospelare blir så frustrerade att de slutar spela helt och hållet.  Så, i dagens inlägg går vi igenom några klagomål om casinospel som spelare upplever på en daglig basis. Samt om det finns något som du kan göra för att undvika dessa scenarier? Läs vidare för mer information!

Vanliga spelares klagomål om onlinekasinon

Vanligaste klagomålen på online casinon

1. Stänga av konto

Har du någonsin vaknat bara för att möta ett e-postmeddelande om att du blivit avstängd från ditt betrodda kasino? Ja, det kan vara väldigt frustrerande! Saken är att online casinon kan stänga av en spelares konto av flera skäl. Detta kan vara något logiskt, som att inte slutföra KYC-processen till ursäkter som att använda fult språk i live dealar rummet. 

2. Försenade betalningar

Alla seriösa spelare skulle vilja ta ut sina online kasinovinster på kortast möjliga tid. När allt kommer omkring kan kasinot stänga av ditt konto med allt som finns i när de känner för det. Ofta drar oseriösa kasinon sina fötter för att göra betalningar eller till och med misslyckas med att göra betalningar helt och hållet. Kom ihåg att när casinot väl har dina pengar har de total kontroll över det.

3. Självuteslutning

Självuteslutning är en standardpolicy för spelarskydd som tillåts på välrenommerade onlinekasinon som Nationellt kasino. I det här fallet kan spelaren skriva till sitt kasino och förklara att de vill ta ett sabbatsår från alla spelaktiviteter. Detta kan hjälpa till att bekämpa spelproblem. 

Men tyvärr kommer vissa kasinon att fortsätta att skicka kampanjnyhetsbrev till spelarna och till och med ge dem tillgång till sitt spelkonto.

4. Otillfredsställande support

Om du ber någon online kasino spelare att betygsätta stödet de får från sin spelsajt, kommer de flesta till och med betygsätta 1/5. Så vad händer? Vissa välrenommerade kasinon har enorma spelarförfrågningar, med svar som tar mer än 24 timmar.

Även om livechatt har hjälpt oerhört i detta avseende, kan du komma på att du pratar med en bot eller köar mer än du förväntar dig. Och i värsta fall går vägtullarna inte ens igenom.

5. Programvarufel

Det berömda "mjukvarufelet" är ett vanligt klagomål bland online kasino spelare. Faktum är att detta är den främsta anledningen till att vissa spelare tror att casinospel är riggade. 

Till exempel kan din favoritspelautomat bli avbruten när du precis ska utlösa gratissnurr. Eller så kan kasinot helt enkelt vägra att betala din jackpottvinst, med hänvisning till ett tekniskt problem med spelet. Sorgligt verkligen!

6. Anslutningsfel

Detta är lite en fortsättning på programvarufel. Många live casino spelare klagar på av- och påkopplingar under spel. Naturligtvis kan detta hindra dig från att dra nytta av en högbetald möjlighet. Inte nog med det, spelet kan frysa när du använder bonuspengar för att spela det. 

Online casino klagomålen att undvika

Online casino licensiering

Om du har upplevt flera problem som nämnts ovan är chansen stor att du spelat på ett oseriöst online casino. Licensierade onlinekasinon fungerar enligt strikta regler och uppförandekoder som fastställts av tillsynsmyndigheten. Så se till att kasinot är ackrediterat av din lokala spelmyndighet eller ett internationellt organ som UKGC, MGA eller Swedish Gambling Authority. 

Speltestning är nyckeln

En annan kritisk faktor att överväga är om ett oberoende organ har testat de tillgängliga spelen. Organisationer som iTech Labs, Gaming Associates och eCOGRA kommer endast att godkänna spel som har klarat rättvisa och transparenstest. På så sätt kan du eliminera alla tvivel om det irriterande problemet med "programvarufel".

Förstå villkoren

De flesta spelare skulle klaga på casinot redan innan de läste villkorssidan. Men vad dessa spelare inte vet är att den här sidan med ett tråkigt utseende kan vara den avgörande faktorn om push kommer att knuffas. De flesta välrenommerade kasinon kommer tydligt att ange villkoren för kontoavstängning, betalningsgränser och mer på den här sidan. Så läs den noggrant innan du klagar.

Enhet och Internetanslutning

Du förväntar dig inte en smidig online kasino upplevelse med ett 3G- eller 2G-nätverk, eller hur? Tekniken för spelutveckling har förbättrats, och storleken på spel filer att ladda ner och streama har också ökat. Så, som ett minimum, använd 4G för att spela online kasino spel. Men om du kan få Wi-Fi eller en 5G-telefon, desto bättre. 

Forskning!

Den här faller utanför din dörr igen. Du har ingen att skylla på om du går med i ett onlinecasino med det sämsta ryktet. Så gör dina läxor genom att läsa detaljerade onlinekasinorecensioner. Det finns också många community-forum där du kan lära dig en sak eller sex om spelarupplevelser på din favorit spelsajt. Det här är allvarligt, förresten!

About the author
Viktor Johansson
Viktor Johansson
About

Viktor Johansson, en dynamisk 25-årig svensk, kombinerar skickligt sin fascination för onlinecasinon med sin expertis inom svensk lokalisering, och skapar underhållande casinoguider skräddarsydda för den svenska marknaden.

Send email
More posts by Viktor Johansson
ThunderPick
Bonus $2 000

Senaste nytt

Navigera i oddsen: Kindred Group's Quest to Noll problemspelningsintäkter
2024-04-24

Navigera i oddsen: Kindred Group's Quest to Noll problemspelningsintäkter

Nyheter