Vår granskningsprocess innebär att vi tittar på varje aspekt av olika kasinon och delar ut en summa baserad på hur de mötte våra förväntningar.
Vissa kasinon blir oundvikligen bättre än andra, men alla våra rekommenderade kasinon är säkra att placera riktiga pengar på. Nedan kommer vi att lista de viktigaste faktorerna som vi undersöker på casinot i fråga.
Säkerhet på kasinon med spellicens från Storbritannien
Den brittiska online casinomarknaden är en av de största i världen. Således en av de mest utvecklade spelmarknader i fråga om säkerhet och skydd mot spelberoende. Enligt brittisk lag måste casinot ha en få en licens från den brittiska Gambling Commission, det enda speltillsynsorgan i landet. UKGC håller ett vakande öga på casinot och ställer stränga krav som garanterar att allt fungerar smidigt och ger en rättvis behandling av kunderna.
Operatörer som inte följer UKGC riskerar höga straffavgifter, eller till och med att förlora sin licens. Dessutom kan spelare som känner sig lurade av casinot lämna in ett klagomål till UKGC.
Dessutom har brittiska nätcasinon grundläggande online-säkerhetsstandarder såsom SSL-kryptering, skydd av all personlig information såsom kontouppgifter och betalningsinfo.
Vilket språket används på brittiska online casino webbplatser?
Naturligtvis finns alla brittiska nätcasinon tillgänglig på brittisk engelska. Många respekterade brittiska casinon har dessutom en bred europeisk spelarbas och finns därmed tillgänglig på ytterligare språk som svenska, norska, tyska och finska. Kundsupport är i allmänhet tillgänglig på engelska, men sällan på andra språk.
Kundsupport på casinot
Kundsupport är en av de viktigaste faktorerna för en bra spelupplevelse på casinot. När en fråga dyker upp, eller om du får ett problem med ditt spelande, är det bra att veta att du kan lita på en snabb kundsupport för att lösa ditt ärende på nolltid. Casinot är väl medvetna om detta, och de flesta av dem erbjuder professionell kundservice via chatt.
De casinon som erbjuder live-chatt 24/7 få bonuspoäng av oss, men vad som är ännu viktigare är kvaliteten på det stöd som erbjuds, liksom svarstiderna på casinot. Några minuter är en rimlig väntetid, men i sällsynta fall kan väntetiden sträcka sig upp till 5-10 minuter.
Dessutom erbjuder de flesta brittiska casinon en lokal telefonsupport som du kan ringa för en mer personlig kontakt. Alternativt, begär en återuppringning som också är också ett alternativ på vissa nätcasinon.
Spelare har dock vant sig vid chatt-funktionen och sällan känner behov av telefonsupport.